Saturday, February 27, 2010

JANGAN SAMPAI DUNIA MERUSAK HATIKU

TUHAN robek-robeklah hatiku ini dengan takutkanMu
Pecah-pecahkanlah hatiku dengan kehebatanMu
Hancur luluhkanlah hatiku dengan Jabbar dan QahharMu
Hiris-hiriskanlah hatiku dengan Rahim dan RahmanMu
Kecut dan reputkanlah hatiku dengan Qudrat dan IradahMu
Agar jangan manusia dan kuasa merobek hatiku
Supaya kebesaran manusia tidak pecah-pecahkan hatiku
Jangan sampai zalim dan kezaliman manusia menghiris-hiris hatiku
Aku berlindung denganMu
Daripada makhluk yang merusakan hatiku
Juga aku berlindung denganMu
Jangan sampai dunia dan isinya merusak hatiku
Tuhan selamatkanlah hatiku daripada dirusakan oleh pujian
Peliharalah hatiku daripada nikmat dunia dan keindahannya
Tuhan palah artinya aku cintakan syurgaMu
Padahal hatiku tidak mencintaiMu
Apalah artinya aku takutkan nerakaMu
Sedangkan hatiku tidak takut denganMu
Tuhan! HidayahMu yang kupinta
TaufiqMu yang aku mahu
Selamatkan aku Tuhan!
Peliharalah aku
Pimpinlah aku kejalan keselamatan
Engkau adalah Tuhanku,Pelindungku.....

No comments:

Post a Comment